| ]
Buzz It

MyZyrcon Vs Facebook



Aslkum dan salam sejahtera untuk semua usahawan dan bakal usahawan MyZyrcon di seluruh Malaysia.

Sudahkah anda menyertai kami di MyZyrcon.Com.My?Jika belum...saya harap anda segera berbuat demikian kerana proses pendaftaran secara percuma ini akan ditutup pada umum pada 01/09/2010 ini.

Okay...post hari ini saya akan kongsikan bagaimana untuk daftar akaun Facebook,yang mana ianya mungkin dapat membantu anda dalam memasarkan produk Zyrcon ini secara online .

Kenapa Facebook?
Anda tentu sedia maklum...laman sosial yang paling popular diMalaysia ketika ini ialah Facebook.Lagi popular bererti lagi ramai prospek yang bakal anda dapat dan peluang untuk anda menjana pendapatan diinternet dalam memasarkan apa jua produk semakin cerah.Saya anggarkan ramai antara ahli MyZyrcon.Com.My telah mendaftar sebagai salah seorang pengguna facebookAdakah anda sudah memiliki akaun atau profile diFacebook.com ?Jika jawapannya belum...maka anda layak untuk membaca keseluruhan artikel ini.

Bagaimana Untuk Mendaftar DiFacebook.Com?
Jom saya terangkan serba sedikit tentang bagaimana cara-cara untuk mendaftar dilaman sosial Facebook.Com.Mungkin anda beranggapan ini perkara senang dan mudah.Ya..ianya cukup mudah dan penerangan atau tutorial ini hanya untuk mereka-mereka yang masih baru dan ingin berjinak-jinak dengan dunia pemasaran dan perniagaan internet.

Disini saya andaikan yang anda semua telah memiliki email anda sendiri samada Gmail,Yahoo Mail dan sebagainya.Segera kelaman web www.facebook.com.Masukkan maklumat seperti nama.email,pasword untuk anda login,pilih jantina dan tentukan tarikh lahir anda.Klik "Sign Up".


Seterusnya masukkan 'Security Code" seperti yang tertera.(Lihat Gambar Langkah 1)Kemudian ..lagi sekali klik"Sign Up".Anda akan dibawa kesatu halaman yang mana anda boleh mencari kenalan atau rakan-rakan melalui email anda.Disini saya mengabaikan langkah ini.Klik "Skip This Step" dan anda akan dibawa kehalaman yang meminta anda untuk memasukkan sedikit maklumat akademik dan majikan anda.(Lihat Gambar Langkah 2)Anda ada pilihan samada untuk mengisi ruangan tersebut atau terus ke langkah setrusnya dengan...klik "Skip".Klik "Save and Continue" jika anda buat pilihan mengisi maklumat diruangan tersebut.

Kemudian anda akan dibawa kehalaman yang meminta anda untuk muat naik gambar profile anda (Lihat Gambar Langkah 3).Untuk muat naik gambar profile dari komputer anda..klik "Upload a Photo" dan klik "Browse".....satu laman pop up akan dibuka untuk anda mendapatkan gambar dari komputer anda.Klik gambar anda dan klik "Open" dan tunggu sehingga gambar profile anda siap dimuat naik.(Lihat Gambar Langkah 3a) kemudian klik "Save And Continue".......

Anda akan dibawa kehalaman profile anda...TAPI proses pendaftaran ini akan siap sepenuhnya setelah anda klik link confirmation yang dihantar oleh Facebook.Com ke email anda.Untuk itu segera Login ke email anda untuk proses pengaktifan ini.(Lihat Gambar Langkah 4 dan 4a)

Tahniah....anda kini telah mempunyai akaun peribadi diFacebook.Com


Anda boleh mula edit kembali ruangan yang anda "Skip" semasa proses pendaftaran tadi dan boleh mula menambah rakan-rakan serta mempromosikan Perniagaan Zyrcon anda.Lakukan dengan cara yang berhemah...!!

Okay cukup untuk hari ini...Insyallah dilain hari saya akan kongsikan bagaimana untuk setting ruangan "Privacy Setting" dan lain-lain di profile Facebook anda.

Jumpa anda dipuncak kejayaan...!!

Ps : Jangan lupa untuk add saya sebagai rakan anda diFacebook ....MyZyrcon DiFacebook
Pss: Kalau nak kan post terbaru dari blog ni terus ke email anda...Subscribe Me...he...hee..!!


Related Posts with Thumbnails